Scenariusz na Dzień Babci i Dziadka w przedszkolu – 6-latki
Cel wydarzenia:
Podziękowanie babciom i dziadkom za ich obecność i wsparcie poprzez program artystyczny dostosowany do możliwości dzieci 6-letnich. Wprowadzenie elementów humoru i zaangażowania dziadków w interaktywne aktywności.
Czas trwania:
Około 50 minut
Scenariusz na Dzień Babci i Dziadka w przedszkolu – 6-latki - przebieg wydarzenia
1. Powitanie gości (5 minut)
- Nauczycielka wita babcie i dziadków w imieniu dzieci i całego przedszkola. 
- Dzieci (6-latki) wspólnie recytują wiersz powitalny: 
„Dziś w naszym przedszkolu wielkie wydarzenie,
dla babci i dziadka święto i wspomnienie.
Dziś my, 6-latki, chcemy podziękować,
za miłość i troskę Was uhonorować!”
Scenariusz na Dzień Babci i Dziadka w przedszkolu – 6-latki - część artystyczna
A. Piosenki tematyczne (10 minut)
- Pierwsza piosenka: „Babcia i dziadek to skarb nad skarby” – dzieci śpiewają dynamiczną piosenkę z układem ruchowym (np. kołysanie rękami, klaszczą w rytm). 
- Druga piosenka: „Sto lat, sto lat” – śpiewana na koniec części artystycznej, wspólnie z gośćmi. 
B. Humorystyczna inscenizacja: „Babcia, dziadek i wnuczki na zakupach” (15 minut)
- Obsada: - Narrator (dziecko) prowadzi całą historię. 
- Role: babcia, dziadek, wnuczka, wnuczek, sprzedawca w sklepie. 
 
Treść przedstawienia:
- Narrator opowiada o tym, jak babcia i dziadek zabrali wnuczki na zakupy. 
- Dzieci odgrywają scenki, np.: - Wybieranie ogromnej ilości słodyczy (wnuczek i wnuczka). 
- Babcia próbuje przekonać, że lepiej kupić zdrowe owoce. 
- Dziadek wtrąca się, kupując dodatkowo zabawki. 
 
- Scenka kończy się wspólnym śmiechem, gdy okazuje się, że babcia zgubiła listę zakupów, a dziadek nie pamięta, co mieli kupić. 
„Ach, babciu, dziadku, zakupy to wyzwanie,
z Wami jest zawsze takie zamieszanie!”
Scenariusz na Dzień Babci i Dziadka w przedszkolu – 6-latki - wspólne aktywności z dziadkami (15 minut)
A. Zabawy ruchowe:
- „Taniec z balonem” – dzieci i dziadkowie tańczą w parach, trzymając balon między głowami lub brzuchami, starając się go nie upuścić. 
- „Zgadnij, kto to?” – dzieci zasłaniają oczy jednemu dziadkowi lub babci, a inne osoby muszą odpowiedzieć na ich pytania głosami dzieci lub wnuków, by zgadnąć, kto mówi. 
B. Quiz dla dziadków:
Dzieci zadają pytania o przedszkole, np.:
- Jak nazywa się ulubiona zabawa Twojego wnuka? 
- Co Twój wnuk najbardziej lubi jeść na podwieczorek? 
 Dziadkowie odpowiadają, a dzieci wesoło komentują odpowiedzi.
4. Wręczanie prezentów (10 minut)
- Dzieci wręczają przygotowane własnoręcznie prezenty: - Medal z napisem „Najlepsza Babcia” lub „Najlepszy Dziadek.” 
- Kartki z odbiciem dłoni dziecka i dedykacją. 
 
Dzieci (6-latki) recytują:
„Babciu, dziadku, prosimy teraz,
przyjmijcie ten prezent, niech radość w Was wzbiera.
To nasze serduszka w tym małym podarku,
dla Was, kochani, jest dziś ten dar!”
5. Podsumowanie i słodki poczęstunek
- Na zakończenie nauczycielka dziękuje wszystkim za udział, a dziadkowie są zapraszani na kawę, herbatę i ciasto. 
- W tle można włączyć nagrania piosenek śpiewanych przez dzieci. 
Taki scenariusz na Dzień Babci i Dziadka w przedszkolu uwzględnia wyjątkowe możliwości i energię 6-latków. Dzięki połączeniu elementów artystycznych i zabaw dzieci mają okazję zaprezentować swoje umiejętności, a dziadkowie spędzić niezapomniane chwile pełne śmiechu i wzruszeń.