Materiał dydaktyczny26 września 2020
Choć mam jeszcze mało lat - chcę poznawać świat !
Tematy:d76b2407-bd5d-4c47-97a8-b30ce0b62efb, b2c1b1ad-4066-4488-b300-e72379916f74
Grupy wiekowe:dc9e821c-ea69-4b57-849a-bfde9d19df9b, bd5fc921-22e1-46ec-86a8-811fcf65b801, aaba6a50-c461-4af5-b4d6-39948b21e959
Dla dzieci najmłodszych poczucie patriotyzmu sprowadza się najczęściej do jego najbliższej okolicy rodzinnego domu, ogrodu, ulicy. Ludzi, którzy z nim mieszkają. To Jego mała Ojczyzna, która pozwala poczuć pierwszą prawdziwą przynależność. Poczucie bycia częścią większej całości. Przechodząc od tego elementarnego założenia, powinno się powoli i w ciekawy sposób rozszerzać to uczucie, wzbogacać o nowe, szersze wrażenia. Przejście od poczucia tożsamości narodowej, przez wiadomości o małej i dużej ojczyźnie, aby na końcu wzbudzić postawę Polaka – Europejczyka to trudne wyzwanie dla wychowawców, nauczycieli. Jest niezwykle istotne, aby działo się to przez zabawę. Nowe doświadczenia, które będą procentowały w późniejszym, dorosłym życiu zależą w dużej mierze od tego, w jakie bogactwo duchowe wyposażą swoich uczniów pedagodzy i jak ukształtują w nich poczucie przynależności do ojczyzny, w której wzrastają. Na tej podstawie będzie można skutecznie ukazywać miejsce i rolę Polski w zjednoczonej Europie. Na gruncie miłości do małej ojczyzny budować miłość do wielkiej ojczyzny – Europy, a tym samym rozwijać tożsamość europejską.