Przedszkole Samorządowe W Miliczu
Kontakt i lokalizacja
Informacje na temat placówki
W Przedszkolu Samorządowym, w piętnastu salach dydaktycznych bawi się i uczy na co dzień około 360 przedszkolaków. Sale są bezpieczne i wyposażone w sprzęt dostosowany do wieku i potrzeb dzieci. Przedszkole posiada parking oraz ogrodzony teren, na którym znajduje się duży i bezpieczny plac zabaw, ścieżka sensoryczna oraz tereny trawiaste, na których powstała również łąka kwietna.
Przedszkole jest czynne w godzinach 6:30-16:00
Przyjmujemy dzieci w wieku od 3 do 6 lat (istnieje możliwość zapisania dzieci młodszych – w wieku 2,5 lat).
Posiadamy własna kuchnię i zapewniamy dzieciom zróżnicowane, pełnowartościowe posiłki uwzględniające specjalne potrzeby żywieniowe dzieci:
8.30-9:00 –I śniadanie
10.30 – II śniadanie
11:30-12:00 – obiad
14:15- podwieczorek
W myśl zasady „wyjątkowe miejsca tworzą wyjątkowi ludzie”, nasz zespół tworzą osoby kreatywne dla których praca z dziećmi jest wyzwaniem i pasją. W naszym Przedszkolu panuje ciepła, rodzinna, pełna wzajemnej życzliwości atmosfera, w której dzieci czują się szczęśliwe i bezpieczne. Entuzjazm nauczycieli w połączeniu z wysokimi kompetencjami mają bezpośredni wpływ na osiąganie celów kształcenia i odnoszenie sukcesów przez nasze dzieci. Dlatego też duży nacisk kładziemy na szkolenia i rozwój zawodowy pracowników dzięki czemu w placówce prowadzone są zajęcia z wykorzystaniem różnorodnych, nowatorskich metod nauczania. Codzienna praca odpowiednio dobranymi metodami skutkuje praktycznymi sukcesami naszych podopiecznych.
Nasze przedszkole, każdego roku angażuje się w szereg akcji charytatywnych i społecznych na rzecz potrzebujących dzieci, osób starszych, czy czworonożnych przyjaciół. Nasz wspólny udział w akcjach cieszy się dużym uznaniem dzieci i rodziców. Jesteśmy przekonani że działania charytatywne i społeczne uczą dostrzegać, że czasami bardzo blisko jest ktoś, kto ma takie same potrzeby jak my, ale niewielkie możliwości ich realizacji.
Zapewniamy opiekę logopedy, nauczyciela terapii pedagogicznej, psychologa.
Galeria zdjęć (3)
Udogodnienia w placówce
Przykładowy plan dnia
Zajęcia opiekuńcze
3-4latki\nSchodzenie się dzieci do przedszkola. Zajęcia opiekuńcze. Kontakty indywidualne, zabawy integrujące grupę, zabawy samodzielne w kącikach zainteresowań – stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci. Praca indywidualna z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych, wymagającym wsparcia/ dzieckiem zdolnym.\n5-6 latki \nSchodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci w tym czytaniem, liczeniem i pisaniem. Gry i zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne, badawcze służące realizacji programu wychowania przedszkolnego. Rozmowy w oparciu o oglądane ilustracje, ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, słuchowe, gramatyczne itp. Słuchanie utworów literatury dziecięcej, historyjki obrazkowe. Zabawy wg zainteresowań dzieci. Praca indywidualna z dziećmi mającymi trudności oraz z dziećmi zdolnymi.
ćwiczenia poranne. Prace porządkowe.
3-4latki oraz 5-6latki\nPrace porządkowe. Ćwiczenia poranne. Przygotowanie do śniadania. Śniadanie – doskonalenie umiejętności estetycznego spożywania posiłków, kulturalnego zachowania przy stole.
Zajęcia opiekuńcze
3-4latki\nSchodzenie się dzieci do przedszkola. Zajęcia opiekuńcze. Kontakty indywidualne, zabawy integrujące grupę, zabawy samodzielne w kącikach zainteresowań – stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci. Praca indywidualna z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych, wymagającym wsparcia/ dzieckiem zdolnym.\n5-6 latki \nSchodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci w tym czytaniem, liczeniem i pisaniem. Gry i zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne, badawcze służące realizacji programu wychowania przedszkolnego. Rozmowy w oparciu o oglądane ilustracje, ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, słuchowe, gramatyczne itp. Słuchanie utworów literatury dziecięcej, historyjki obrazkowe. Zabawy wg zainteresowań dzieci. Praca indywidualna z dziećmi mającymi trudności oraz z dziećmi zdolnymi.
ćwiczenia poranne. Prace porządkowe.
3-4latki oraz 5-6latki\nPrace porządkowe. Ćwiczenia poranne. Przygotowanie do śniadania. Śniadanie – doskonalenie umiejętności estetycznego spożywania posiłków, kulturalnego zachowania przy stole.
Zajęcia edukacyjne
3-4 latki \nZajęcia edukacyjne w sali i na powietrzu kierowane i niekierowane prowadzone wg planów miesięcznych oraz wybranego programu nauczania. Zabawy dowolne w sali przy niewielkim udziale nauczyciela. Zabawy i zajęcia ruchowe, rytmika, zabawy w jęz. obcym nowożytnym przygotowujące dzieci do posługiwania się tym językiem. Spacery, zabawy na świeżym powietrzu, zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze. Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu. \n5-6 latki \nZajęcia edukacyjne w sali i na powietrzu kierowane i niekierowane prowadzone wg planów miesięcznych oraz wybranego programu nauczania. Zabawy dowolne w sali przy niewielkim udziale nauczyciela. Zabawy i zajęcia ruchowe, rytmika, zabawy w jęz. obcym nowożytnym przygotowujące dzieci do posługiwania się tym językiem. Spacery, zabawy na świeżym powietrzu, zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze. Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu.
Obiad
Utrwalanie nawyku prawidłowego korzystania z urządzeń sanitarnych. Przygotowanie do obiadu. Obiad.
Odpoczynek, relaksacja
3-4 latki \nRelaksacja, odpoczynek przy muzyce i bajkach relaksacyjnych, praca korekcyjno-kompensacyjna i indywidualna. \n5-6 latki\n12.00-13.00 Relaksacja, odpoczynek przy muzyce i bajkach relaksacyjnych, praca korekcyjno-kompensacyjna i indywidualna. \n13.00-14.00 Tworzenie różnorodnych sytuacji edukacyjnych sprzyjających twórczości plastycznej, muzycznej, ruchowej, werbalnej dzieci, praca indywidualna, zabawy dydaktyczne o charakterze poszerzającym temat, zabawy w ogrodzie przedszkolnym lub zabawy w kącikach zainteresowań, zabawy w teatr, prace nauczycielki o charakterze obserwacyjnym. Zajęcia dodatkowe (w tym religia na wniosek rodziców). Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu.
Podwieczorek
Czynności porządkowe i samoobsługowe, przygotowanie do podwieczorku. Podwieczorek.
Zabawa, ćwiczenia idywidualne
3-4 latki\nZabawy zorganizowane lub dowolne z inicjatywy dzieci, ćwiczenia indywidualne dostosowane do możliwości dzieci, zabawy i gry zgodne z ich zainteresowaniami; praca indywidualna przy stolikach lub z małym zespołem, czytanie fragmentów książek, układanie puzzli, prace porządkowe w sali. W zależności od pory roku i warunków atmosferycznych – zabawy na świeżym powietrzu. Rozchodzenie się dzieci.\n5-6 latki \n14.30-16.00 Zabawy zorganizowane lub dowolne z inicjatywy dzieci, ćwiczenia indywidualne dostosowane do możliwości dzieci, zabawy i gry edukacyjne i planszowe przy stolikach z małym zespołem, czytanie fragmentów książek, układanie puzzli, ćwiczenia grafomotoryczne, prace porządkowe w sali i w półkach indywidualnych. Rozchodzenie się dzieci.
Zajęcia dodatkowe
EEG Biofeedback
Zajęcia będą prowadzone przez Panią Sabinę Naskrętską, która ukończyła kurs EEG Biofeedback.nBiofeedback to tak naprawdę kompleks działań, a podstawą treningu jest wykorzystanie
Integracja sensoryczna
Twoje dziecko nie lubi się przytulać, masz wrażenie, że jest w ciągłym ruchu, wpada na przedmioty, nie potrafi zatrzymać się przed ścianą? Ponadto nie lubi bawić się w piasku, lepić z plasteliny, na obcinanie paznokci reaguje ucieczką, a wszystkie metki w ubraniach musisz zawsze usuwać? To mogą być objawy zaburzeń integracji sensorycznej.
EEG Biofeedback
Zajęcia będą prowadzone przez Panią Sabinę Naskrętską, która ukończyła kurs EEG Biofeedback.nBiofeedback to tak naprawdę kompleks działań, a podstawą treningu jest wykorzystanie
Integracja sensoryczna
Twoje dziecko nie lubi się przytulać, masz wrażenie, że jest w ciągłym ruchu, wpada na przedmioty, nie potrafi zatrzymać się przed ścianą? Ponadto nie lubi bawić się w piasku, lepić z plasteliny, na obcinanie paznokci reaguje ucieczką, a wszystkie metki w ubraniach musisz zawsze usuwać? To mogą być objawy zaburzeń integracji sensorycznej.
Nasza kadra
Anna Pańszczyk
nauczyciel
mgr Dominika Wojcieszek
nauczyciel
mgr Joanna Kural
nauczyciel
mgr Ewelina Brodziak
Wicedyrektor
Anna Pańszczyk
nauczyciel
mgr Dominika Wojcieszek
nauczyciel
mgr Joanna Kural
nauczyciel
mgr Ewelina Brodziak
Wicedyrektor
Magdalena Maroń
nauczyciel
Paulina Jadczyk
nauczyciel
mgr Dagmara Rutkowska
nauczyciel
mgr Agnieszka Dobrzańska-Streich
logopeda
mgr Halina Plewa
nauczyciel
mgr Karolina Zdobylak
terapeuta SI
mgr Małgorzata Rząsa
koordynator ds. pedagogicznych
mgr Marlena Nowak-Tasarz
logopeda
mgr Patrycja Dutkowiak
nauczyciel
Natalia Matiaszewska
nauczyciel
mgr Weronika Lech
psycholog
mgr Paulina Żygadło
nauczyciel
Karolina Gerasimiuk
nauczyciel
mgr Jolanta Dera
nauczyciel terapii pedagogicznej
mgr Barbara Kijanka
nauczyciel
mgr Małgorzata Nóżka
nauczyciel
mgr Anna Horbik
nauczyciel
mgr Sylwia Wesołowska
nauczyciel
mgr Paulina Wechta
nauczyciel, terapeuta SI
mgr Ewelina Smulska
nauczyciel
mgr Justyna Jarosz
nauczyciel
mgr Teresa Podgórska-Jangas
nauczyciel logopeda
mgr Arleta Warkocz
nauczyciel
mgr Judyta Zielezińska
nauczyciel
mgr Iwona Kanas
nauczyciel
mgr Sława Posor
nauczyciel
mgr Elżbieta Bienkiewicz
nauczyciel
mgr Ewa Naskręt-Zmuda
nauczyciel, nauczyciel j. angielskiego
mgr Dorota Biernat
Dyrektor
mgr Aleksandra Bela
katechetka
Opinie o placówce
Ładowanie mapy...