Przedszkole Publiczne Sióstr Nazaretanek Im Bł Franciszki Siedliskiej
Kontakt i lokalizacja
Informacje na temat placówki
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLA SIÓSTR NAZARETANEK IM. BŁ. FRANCISZKI SIEDLISKIEJ
Współdziałamy z rodziną, aby umożliwić dziecku pełny i harmonijny rozwój w myśl zasad personalizmu i pedagogiki chrześcijańskiej.
Towarzyszymy dziecku w drodze życia i wspomagamy go w tworzeniu jego własnej, niepowtarzalnej osobowości, w oparciu o kulturę i wartości chrześcijańskie
Przygotowujemy dziecko na spotkanie z Bogiem, Dawcą wszelkiego dobra, odkrywając razem z nim piękno człowieka i świata.
Przyjmując dziecko do przedszkola przyjmujemy całą Jego Rodzinę. Ukazujemy rodzinom, jako wzór wzajemnej miłości i zawierzenia Bogu, Najświętszą Rodzinę z Nazaretu.
Działania podejmowane w naszej placówce umożliwiają realizację potrzeb wszystkich członków wspólnoty przedszkolnej poprzez:
- WŁAŚCIWĄ ORGANIZACJĘ PROCESU WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEGO
Przedszkole posiada:
Opracowany Program autorski „Przedszkolak w świecie piękna”.
Program adaptacyjny
Program wychowawczy przedszkola.
Działania edukacyjne prowadzone są w czterech oddziałach przedszkolnych obejmujących grupę dzieci 3, 4, 5, 6 – letnich.
- WYPRACOWANY PROGRAM WSPÓŁPRACY ZE ŚRODOWISKIEM
Współpraca z rodzicami ma na celu integrację systemu wychowania w rodzinie i w przedszkolu, pogłębia pozytywne relacje między rodziną a przedszkolem, ukazuje rodzinom wzór życia rodzinnego poprzez wskazywanie zasad oraz wartości życia zgodnego z Ewangelią.
Przedszkole prowadzi:
FORMACJĘ RELIGIJNĄ RODZIN: comiesięczne Msze Św. rekolekcje i skupienia dla rodziców, pielgrzymki, biblioteka książek religijnych, słuchanie Słowa Bożego: „Kilka słów o Słowie”, wspólne przeżywanie wydarzeń roku liturgicznego /Spotkania Opłatkowe, Jasełka, Spotkania przy Wielkanocnym stole/
WSPÓŁPRACĘ WYCHOWAWCZĄ Z RODZICAMI DZIECI: Warsztaty z Pozytywnej Dyscypliny, książki z Biblioteczki przedszkolnej, wykłady dotyczące zagadnień pedagogicznych i psychologicznych
INTEGRACJĘ RODZICÓW W PRZEDSZKOLU: Festyny Rodzinne, spotkania indywidualne i grupowe z rodzicami, spotkania integracyjne w grupach / bal karnawałowy dla rodziców i dzieci/.
WSPÓŁPRACĘ Z RODZICAMI NA RZECZ PRZEDSZKOLA: udział rodziców w uroczystościach przedszkolnych, w czynnościach porządkowych, pomoc przy organizacji uroczystości przedszkolnych.
Współpraca ze środowiskiem lokalnym sprzyja rozwijaniu cech kreatywnych u dzieci. Jest okazją do nauki gościnności i dobroci. Stwarza również sposobność do pełnego rozwoju społeczno – emocjonalnego.
Przedszkole prowadzi:
WSPÓŁPRACĘ ZE ŚRODOWISKIEM LOKALNYM: spotkania integracyjne z innymi placówkami oświatowymi / Przedszkola i Szkoły Katolickie, Poradnia psychologiczno – pedagogiczna/, spotkania z dziećmi niepełnosprawnymi, seniorami, udział w konkursach i imprezach kulturalnych: teatr, filharmonia, muzeum, kino, wycieczki bliższe i dalsze.
WSPÓLPRACĘ Z INSTYTUCJAMI KOŚCIELNYMI.
WYKWALIFIKOWANĄ KADRĘ PRZEDSZKOLNĄ
Nauczyciele posiadają:
Wymagane kwalifikacje zawodowe.
Świadomość koncepcji pracy przedszkola.
Umiejętność dzielenia się ze sobą doświadczeniem zawodowym.
Poszukujący i otwarty styl pracy.
Potrzebę podnoszenia poziomu swoich kwalifikacji i kompetencji w różnych formach doskonalenia.
Styl pracy o charakterze twórczym i nowatorskim.
Umiejętność współpracy.
Przekonanie o konieczności aktywnego uczestniczenia w życiu przedszkola.
Umiejętność projektowania sytuacji edukacyjnych, które pozwalają im odkrywać i rozwijać możliwości każdego dziecka, oraz wspomagać jego indywidualny rozwój, kreatywność i samodzielność
BAZĘ PRZEDSZKOLA DOSTOSOWANĄ DO REALIZACJI ZADAŃ PROGRAMOWYCH
Przedszkole posiada:
Budynek z urządzeniami, sprzętem zapewniający poczucie bezpieczeństwa.
Pomieszczenia wyróżniające się funkcjonalnością, czystością i estetyką.
Powiększony i dostosowany do potrzeb dzieci ogród z placem zabaw wyposażonym w urządzenia terenowe., boisko
Wyposażenie sal; sprzęt, zabawki, pomoce dydaktyczne umożliwiające realizację zadań statutowych.
Dużą ilość zieleni w pomieszczeniach i wokół niego.
Salę audiowizualną.
Magazyn pomocy dydaktycznych.
Urządzenia audiowizualne: telewizory, magnetofony, rzutniki, prezentery, monitor multimedialny, interaktywna podłoga
DOSTOSOWANIE PROGRAMU I DZIAŁAŃ EDUKACYJNYCH DO INDYWIDUALNEGO ROZWOJU DZIECKA
Przedszkole:
Realizuje swoje zadania opiekuńcze, wychowawcze i dydaktyczne w oparciu o podstawę programową, oraz program uwzględniający potrzeby i możliwości rozwojowe wychowanków.
Prowadzi systematyczną obserwację rozwoju dziecka.
Diagnozuje dzieci za pomocą odpowiednich narzędzi diagnostycznych
Informuje na bieżąco o postępach dziecka.
Pomaga rodzinom w rozpoznawaniu możliwości rozwojowych dziecka i podjęciu wczesnej interwencji specjalistycznej.
Uzgadnia wspólnie z rodzicami kierunki i zakres pracy wychowawczej z dzieckiem.
Udziela pomocy psychologiczno – pedagogicznej (zatrudniony jest pedagog, pedagog specjalny, psycholog i logopeda)
TWORZENIE DOBREGO KLIMATU I TROSKĘ O KULTURĘ
Pracownicy przedszkola:
Tworzą pozytywną atmosferę wpływającą korzystnie na kreowanie środowiska wychowawczo – dydaktycznego placówki.
Utrzymują przyjazne relacje z rodzinami dzieci.
Odznaczają się wysokim poziomem kultury osobistej.
Świadczą swoją postawą o wartościach chrześcijańskich.
Dzieci pozostawiane pod naszą opieką są podzielone pod względem wieku na cztery grupy:
- "Przyjaciół Kłapouchego" – do której uczęszczają najmłodsze z nich, przechodzą tutaj adaptację i poznają przedszkolną rzeczywistość, aby pewnego dnia móc z pełną mówić o Przedszkolu Sióstr Nazaretanek „swoje przedszkole”;
- "Przyjaciół Kubusia Puchatka" – nieco starsze dzieci większość swojego czasu poświęcają na beztroską zabawę, pełną okazji do poznawania świata, uczenia się samodzielności oraz zasad panujących w grupie; to okres intensywnego zadawania pytań i wybuchu dziecięcej dociekliwości;
- "Przyjaciół Królika" – ruchliwe i jeszcze bardziej dociekliwe dzieci, niż ich młodsi koledzy, którzy na każdym kroku chcą dowiedzieć się czegoś nowego;
- "Przyjaciół Tygryska" – w ten grupie zaczynają się już przygotowania do opuszczenia murów przedszkola, aby dzieci mogły w pełni wkroczyć na drogę do zdobywania wiedzy, jednak zdobywanie nowych umiejętności nadal wiąże się z mnóstwem dobrej zabawy.
W Przedszkolu Sióstr Nazaretanek przestrzeń jest urządzona tak, żeby odpowiadała potrzebom naszych podopiecznych. Wszystkie pomieszczenia wyróżniają się u nas funkcjonalnością, czystością oraz estetyką, a cały budynek jest wyposażony w sprzęt zapewniający poczucie bezpieczeństwa. W ogrodzie dzieci mogą spędzać czas bawiąc się na naszym własnym placu zabaw oraz pośród licznej zieleni.
Zajęcia dodatkowe w przedszkolu: rytmika, taniec, Gimnastyka korekcyjna, Klub Małego Piłkarza, szachy, robotyka
Absolwent naszego przedszkola
Ufa Bogu i wie, że jest Jego ukochanym dzieckiem oraz wartościowym człowiekiem.
Kocha swoją rodzinę i pragnie, aby była podobna do Najświętszej Rodziny z Nazaretu.
Pielęgnuje wartości moralne takie jak: dobro, prawda, uczciwość, pracowitość, obowiązkowość.
Ma poczucie przynależności narodowej i regionalnej, zna i szanuje swoją ojczyznę, poznaje jej historię, kulturę i tradycje.
Dostrzega piękno w otaczającym świecie, tworzy je poprzez swoje zachowania i działania artystyczne.
Troszczy się o zdrowie i sprawność fizyczną.
Jest otwarty na pogłębianie wiedzy o Bogu, świecie, ludziach i sobie samym.
Wchodzi w relacje i współdziała z innymi.
Jest gotowy do podjęcia nauki w szkole.
Galeria zdjęć (1)
Udogodnienia w placówce
Przykładowy plan dnia
SERDECZNE POWITANIE
ZABAWY WEDŁUG ZAINTERESOWAŃ;\nPRACA Z ZESPOŁEM DZIECI LUB INDYWIDUALNA\nO CHARAKTERZE WYCHOWAWCZYM, OBSERWACYJNYM I\nSTYMULUJĄCO – KOMPENSUJĄCYM,\nZABAWY I ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE,\nZABAWY ZE ŚPIEWEM, ZABAWY INTEGRACYJNE\nĆWICZENIA PORANNE;\nPRZYGOTOWANIE DO ŚNIADANIA,
ŚNIADANIE
CZYNNOŚCI SAMOOBSŁUGOWE; DOSKONALENIE\nUMIEJĘTNOŚCI SAMODZIELNEGO I ESTETYCZNEGO\nSPOŻYWANIA POSIŁKU
SERDECZNE POWITANIE
ZABAWY WEDŁUG ZAINTERESOWAŃ;\nPRACA Z ZESPOŁEM DZIECI LUB INDYWIDUALNA\nO CHARAKTERZE WYCHOWAWCZYM, OBSERWACYJNYM I\nSTYMULUJĄCO – KOMPENSUJĄCYM,\nZABAWY I ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE,\nZABAWY ZE ŚPIEWEM, ZABAWY INTEGRACYJNE\nĆWICZENIA PORANNE;\nPRZYGOTOWANIE DO ŚNIADANIA,
ŚNIADANIE
CZYNNOŚCI SAMOOBSŁUGOWE; DOSKONALENIE\nUMIEJĘTNOŚCI SAMODZIELNEGO I ESTETYCZNEGO\nSPOŻYWANIA POSIŁKU
ODKRYWANIE PIĘKNA DUCHOWEGO I MATERIALNEGO W SOBIE I OTACZAJĄCYM ŚWIECIE.
ŚWIECIE.ZINTEGROWANA\nDZIAŁALNOŚĆ EDUKACYJNA W OPARCIU\nO PODSTAWĘ PROGRAMOWĄ,\nZABAWY RUCHOWE, ZAJĘCIA I ZABAWY W SALI\nI W OGRODZIE PRZEDSZKOLNYM, ZAJĘCIA\nI ZABAWY PODEJMOWANE Z INICJATYWY DZIECI,\nJ. ANGIELSKI, ZABAWY, GRY SPORTOWE ORAZ ĆWICZENIA\nKSZTAŁTUJĄCE POSTAWĘ DZIECKA, SPACERY I WYCIECZKI,\nAKTYWNOŚĆ ARTYSTYCZNA:\nSPOTKANIE Z BIBLIĄ;\nPRZYGOTOWANIE DO OBIADU;\nWSPÓLNA MODLITWA.
OBIAD
ODPOCZYNEK POOBIEDNI PRZY MUZYCE, BAJKACH, BAŚNIACH I OPOWIADANIACH;
KATECHEZA, ZABAWY PODEJMOWANE Z INICJATYWY\nDZIECI, ZABAWY W KĄCIKACH ZAINTERESOWAŃ, ZABAWY\nTEMATYCZNE, ZABAWY W TERENIE, ZABAWY I GRY\nDYDAKTYCZNE, STOLIKOWE, ĆWICZENIA GRAMATYCZNE,\nSŁOWNIKOWE, ZAJĘCIA WSPOMAGAJĄCE ROZWÓJ\nDZIECKA, ZABAWY DOWOLNE WEDŁUG ZAINTERESOWAŃ,\nZAJĘCIA W MAŁYCH ZESPOŁACH, ZAJĘCIA DODATKOWE\nOMÓWIENIE Z DZIEĆMI WYDARZEŃ DNIA\nPRZYGOTOWANIE DO PODWIECZORKU.
PODWIECZOREK
ZAJĘCIA I ZABAWY DOWOLNE;
PRACA INDYWIDUALNA Z DZIEĆMI;\nTROSKA O ŁAD I PORZĄDEK W OTOCZENIU;\nGRY DYDAKTYCZNE, ZABAWY RUCHOWE, PLASTYCZNO -\nTECHNICZNE, TEMATYCZNE, POBYT NA ŚWIEŻYM\nPOWIETRZU, ZAJĘCIA O CHARAKTERZE WYCHOWAWCZYM;\nPRACE PORZĄDKOWE\nPOWRÓT DO DOMU
Zajęcia dodatkowe
Taniec
Dzieci uczą się tańczyć do znanych sobie piosenek, a także wykonują tańce ludowe, tradycyjne i współczesne.
Gimnastyka korekcyjna
Zajęcia pomagają korygować wady postawy.
Klub Małego Piłkarza
Chłopcy rozwijają się w sferze ruchowej, a także poznają zasady gry w piłkę nożną.
Taniec
Dzieci uczą się tańczyć do znanych sobie piosenek, a także wykonują tańce ludowe, tradycyjne i współczesne.
Gimnastyka korekcyjna
Zajęcia pomagają korygować wady postawy.
Klub Małego Piłkarza
Chłopcy rozwijają się w sferze ruchowej, a także poznają zasady gry w piłkę nożną.
Szachy
Gra w szachy przyspiesza rozwój intelektualny – szczególnie pozytywnie wpływa na doskonalenie umiejętności matematycznych oraz logicznego myślenia. Uczy również radzenia sobie z problemami.
Robotyka
Mali konstruktorzy budują roboty z kolorowych klocków Lego, a następnie ożywiają je przy pomocy oprogramowania.
Rytmika
Dzieci w trakcie zajęć rozwijają poczucie rytmu, uczą się śpiewać, grać na instrumentach, improwizować przy muzyce.
Rekrutacja
Nasza kadra
P. Dagmara Rutowicz
Nauczyciel (4 – latki)
p. Beata Włoga
Logopeda
p. Dorotka Jura
Woźna oddziałowa
P. Agnieszka Foester Jura
Pomoc wychowawcy (3 – latki)
P. Dagmara Rutowicz
Nauczyciel (4 – latki)
p. Beata Włoga
Logopeda
p. Dorotka Jura
Woźna oddziałowa
P. Agnieszka Foester Jura
Pomoc wychowawcy (3 – latki)
s. Gabriela Spyra
Dyrektor
S. Alina Nowak
Nauczyciel (3 – latki)
S. Augustyna Dymer
Nauczyciel (3 – latki)
S. Barbara Jędrzejczyk
Nauczyciel (4 – latki)
s. Jolanta Malinowska
Nauczyciel (5 – latki)
s. Joanna Kubik
Nauczyciel (6 – latki)
p. Ilona Szczypińska
Pedagog
s. Christella Bryl
Katechetka
s. Krystiana Borowiec
Księgowa
s. Bernadetta Pedrycz
Kucharka
p. Aldona Głąb
Kucharka
s. Borgia Kowal
Pomoc kuchenna
p. Ewa Żołnowska
Woźna oddziałowa
p. Ewelina Pawlińska
Nauczyciel (6 – latki)
p. Mirosława Ceglarek
Sprzątaczka
p. Jadwiga Suska
Nauczyciel (5 – latki)
Opinie o placówce
Ładowanie mapy...