Przedszkolowo

Przedszkole Publiczne Sióstr Nazaretanek Im Bł Franciszki Siedliskiej

3.1
(35 opinie)
Wyróżniona

Kontakt i lokalizacja

ul. gen. Jana Henryka Dąbrowskiego, 19, 42-217, Częstochowa, Częstochowa
Brak

Informacje na temat placówki

KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLA SIÓSTR NAZARETANEK IM. BŁ. FRANCISZKI SIEDLISKIEJ

  1. Współdziałamy z rodziną, aby umożliwić dziecku pełny i harmonijny rozwój w myśl zasad personalizmu i pedagogiki chrześcijańskiej.

  2. Towarzyszymy dziecku w drodze życia i wspomagamy go w tworzeniu jego własnej, niepowtarzalnej osobowości, w oparciu o kulturę i wartości chrześcijańskie

  3. Przygotowujemy dziecko na spotkanie z Bogiem, Dawcą wszelkiego dobra, odkrywając razem z nim piękno człowieka i świata.

  4. Przyjmując dziecko do przedszkola przyjmujemy całą Jego Rodzinę. Ukazujemy rodzinom, jako wzór wzajemnej miłości i zawierzenia Bogu, Najświętszą Rodzinę z Nazaretu.

Działania podejmowane w naszej placówce umożliwiają realizację potrzeb wszystkich członków wspólnoty przedszkolnej poprzez: 

  • - WŁAŚCIWĄ ORGANIZACJĘ PROCESU WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEGO

 Przedszkole posiada:

               Opracowany Program autorski „Przedszkolak w świecie piękna”.

               Program adaptacyjny

               Program wychowawczy przedszkola. 

 Działania edukacyjne prowadzone są w czterech oddziałach przedszkolnych obejmujących grupę dzieci 3, 4, 5, 6 – letnich.

  • - WYPRACOWANY PROGRAM WSPÓŁPRACY ZE ŚRODOWISKIEM         

Współpraca z rodzicami ma na celu integrację systemu wychowania w rodzinie i w przedszkolu, pogłębia pozytywne relacje między rodziną a przedszkolem, ukazuje rodzinom wzór życia rodzinnego poprzez wskazywanie zasad oraz wartości życia zgodnego z Ewangelią.

 Przedszkole prowadzi:

            FORMACJĘ RELIGIJNĄ RODZIN: comiesięczne Msze Św. rekolekcje i skupienia dla rodziców, pielgrzymki, biblioteka książek religijnych, słuchanie Słowa Bożego: „Kilka słów o Słowie”, wspólne przeżywanie wydarzeń roku liturgicznego /Spotkania Opłatkowe, Jasełka, Spotkania przy Wielkanocnym stole/ 

           WSPÓŁPRACĘ WYCHOWAWCZĄ Z RODZICAMI DZIECI: Warsztaty z Pozytywnej Dyscypliny, książki z Biblioteczki przedszkolnej, wykłady dotyczące zagadnień pedagogicznych i psychologicznych

           INTEGRACJĘ RODZICÓW W PRZEDSZKOLU: Festyny Rodzinne, spotkania indywidualne i grupowe z rodzicami, spotkania integracyjne w grupach / bal karnawałowy dla rodziców i dzieci/.

           WSPÓŁPRACĘ Z RODZICAMI NA RZECZ PRZEDSZKOLA: udział rodziców w uroczystościach przedszkolnych, w czynnościach porządkowych, pomoc przy organizacji uroczystości przedszkolnych.

 Współpraca ze środowiskiem lokalnym sprzyja rozwijaniu cech kreatywnych u dzieci. Jest okazją do nauki gościnności i dobroci. Stwarza również sposobność do pełnego rozwoju społeczno – emocjonalnego.

 Przedszkole prowadzi: 

               WSPÓŁPRACĘ ZE ŚRODOWISKIEM LOKALNYM: spotkania integracyjne z innymi placówkami oświatowymi / Przedszkola i Szkoły Katolickie, Poradnia psychologiczno – pedagogiczna/, spotkania z dziećmi niepełnosprawnymi, seniorami, udział w konkursach i imprezach kulturalnych: teatr, filharmonia, muzeum, kino, wycieczki bliższe i dalsze.

               WSPÓLPRACĘ Z INSTYTUCJAMI KOŚCIELNYMI.

WYKWALIFIKOWANĄ KADRĘ PRZEDSZKOLNĄ 

Nauczyciele posiadają: 

               Wymagane kwalifikacje zawodowe.

               Świadomość koncepcji pracy przedszkola.

               Umiejętność dzielenia się ze sobą doświadczeniem zawodowym.

               Poszukujący i otwarty styl pracy.

               Potrzebę podnoszenia poziomu swoich kwalifikacji i kompetencji w różnych formach doskonalenia.

               Styl pracy o charakterze twórczym i nowatorskim.

               Umiejętność współpracy.

               Przekonanie o konieczności aktywnego uczestniczenia w życiu przedszkola.

               Umiejętność projektowania sytuacji edukacyjnych, które pozwalają im odkrywać  i rozwijać możliwości każdego dziecka, oraz wspomagać jego indywidualny rozwój, kreatywność i samodzielność

BAZĘ PRZEDSZKOLA DOSTOSOWANĄ DO REALIZACJI ZADAŃ PROGRAMOWYCH

 Przedszkole posiada:

               Budynek z urządzeniami, sprzętem zapewniający poczucie bezpieczeństwa.

               Pomieszczenia wyróżniające się funkcjonalnością, czystością i estetyką.

               Powiększony i dostosowany do potrzeb dzieci ogród z placem zabaw wyposażonym w urządzenia terenowe., boisko

               Wyposażenie sal; sprzęt, zabawki, pomoce dydaktyczne umożliwiające realizację  zadań statutowych.

               Dużą ilość zieleni w pomieszczeniach i wokół niego.

               Salę audiowizualną.  

               Magazyn pomocy dydaktycznych.

               Urządzenia audiowizualne: telewizory, magnetofony, rzutniki, prezentery, monitor  multimedialny, interaktywna podłoga

 DOSTOSOWANIE PROGRAMU I DZIAŁAŃ EDUKACYJNYCH DO INDYWIDUALNEGO ROZWOJU DZIECKA

 Przedszkole:

               Realizuje swoje zadania opiekuńcze, wychowawcze i dydaktyczne w oparciu o podstawę programową, oraz program uwzględniający potrzeby i możliwości rozwojowe wychowanków.

               Prowadzi systematyczną obserwację rozwoju dziecka.

               Diagnozuje dzieci za pomocą odpowiednich narzędzi diagnostycznych

               Informuje na bieżąco o postępach dziecka.

               Pomaga rodzinom w rozpoznawaniu możliwości rozwojowych dziecka i podjęciu wczesnej interwencji specjalistycznej.

               Uzgadnia wspólnie z rodzicami kierunki i zakres pracy wychowawczej z dzieckiem.

               Udziela pomocy psychologiczno – pedagogicznej (zatrudniony jest pedagog, pedagog specjalny, psycholog i logopeda)

TWORZENIE DOBREGO KLIMATU I TROSKĘ O KULTURĘ

Pracownicy przedszkola:

               Tworzą pozytywną atmosferę wpływającą korzystnie na kreowanie środowiska wychowawczo – dydaktycznego placówki.

               Utrzymują przyjazne relacje z rodzinami dzieci.

               Odznaczają się wysokim poziomem kultury osobistej.

               Świadczą swoją postawą o wartościach chrześcijańskich.

 

 Dzieci pozostawiane pod naszą opieką są podzielone pod względem wieku na cztery grupy:

- "Przyjaciół Kłapouchego" – do której uczęszczają najmłodsze z nich, przechodzą tutaj adaptację i poznają przedszkolną rzeczywistość, aby pewnego dnia móc z pełną mówić o Przedszkolu Sióstr Nazaretanek „swoje przedszkole”;

- "Przyjaciół Kubusia Puchatka" – nieco starsze dzieci większość swojego czasu poświęcają na beztroską zabawę, pełną okazji do poznawania świata, uczenia się samodzielności oraz zasad panujących w grupie; to okres intensywnego zadawania pytań i wybuchu dziecięcej dociekliwości;

- "Przyjaciół Królika" – ruchliwe i jeszcze bardziej dociekliwe dzieci, niż ich młodsi koledzy, którzy na każdym kroku chcą dowiedzieć się czegoś nowego;

- "Przyjaciół Tygryska" – w ten grupie zaczynają się już przygotowania do opuszczenia murów przedszkola, aby dzieci mogły w pełni wkroczyć na drogę do zdobywania wiedzy, jednak zdobywanie nowych umiejętności nadal wiąże się z mnóstwem dobrej zabawy.

W Przedszkolu Sióstr Nazaretanek przestrzeń jest urządzona tak, żeby odpowiadała potrzebom naszych podopiecznych. Wszystkie pomieszczenia wyróżniają się u nas funkcjonalnością, czystością oraz estetyką, a cały budynek jest wyposażony w sprzęt zapewniający poczucie bezpieczeństwa. W ogrodzie dzieci mogą spędzać czas bawiąc się na naszym własnym placu zabaw oraz pośród licznej zieleni.

 Zajęcia dodatkowe w przedszkolu: rytmika, taniec, Gimnastyka korekcyjna, Klub Małego Piłkarza, szachy, robotyka

Absolwent naszego przedszkola

  Ufa Bogu i wie, że jest Jego ukochanym dzieckiem oraz wartościowym człowiekiem.

  Kocha swoją rodzinę i pragnie, aby była podobna do Najświętszej Rodziny z Nazaretu.

  Pielęgnuje wartości moralne takie jak: dobro, prawda, uczciwość, pracowitość, obowiązkowość.

  Ma poczucie przynależności narodowej i regionalnej, zna i szanuje swoją ojczyznę, poznaje jej historię, kulturę i tradycje.

  Dostrzega piękno w otaczającym świecie, tworzy je poprzez swoje zachowania i działania artystyczne.

  Troszczy się o zdrowie i sprawność fizyczną.

  Jest otwarty na pogłębianie wiedzy o Bogu, świecie, ludziach i sobie samym.

  Wchodzi w relacje i współdziała z innymi.

  Jest gotowy do podjęcia nauki w szkole.



Galeria zdjęć (1)

Przedszkole Publiczne Sióstr Nazaretanek Im Bł Franciszki Siedliskiej - zdjęcie 1

Udogodnienia w placówce

Przykładowy plan dnia

SERDECZNE POWITANIE

06:30 - 08:00

ZABAWY WEDŁUG ZAINTERESOWAŃ;\nPRACA Z ZESPOŁEM DZIECI LUB INDYWIDUALNA\nO CHARAKTERZE WYCHOWAWCZYM, OBSERWACYJNYM I\nSTYMULUJĄCO – KOMPENSUJĄCYM,\nZABAWY I ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE,\nZABAWY ZE ŚPIEWEM, ZABAWY INTEGRACYJNE\nĆWICZENIA PORANNE;\nPRZYGOTOWANIE DO ŚNIADANIA,

ŚNIADANIE

08:00 - 08:30

CZYNNOŚCI SAMOOBSŁUGOWE; DOSKONALENIE\nUMIEJĘTNOŚCI SAMODZIELNEGO I ESTETYCZNEGO\nSPOŻYWANIA POSIŁKU

Zajęcia dodatkowe

Taniec

Dzieci uczą się tańczyć do znanych sobie piosenek, a także wykonują tańce ludowe, tradycyjne i współczesne.

Gimnastyka korekcyjna

Zajęcia pomagają korygować wady postawy.

Klub Małego Piłkarza

Chłopcy rozwijają się w sferze ruchowej, a także poznają zasady gry w piłkę nożną.

Rekrutacja

Placówka ma wolne miejsca
Rekrutacja w Przedszkolu Sióstr Nazaretanek im. bł. Franciszki Siedliskiej w Częstochowie na rok szkolny 2023/24 1– 8.03 Pobieranie KARTY ZGŁOSZENIA DZIECKA. Karty zgłoszenia będą dostępne w przedszkolu oraz na stronie internetowej www.przedszkolenazaretanki.pl 9 – 14.03 Składanie KARTY ZGŁOSZENIA DZIECKA w przedszkolu w g.8.00 – 9.00 oraz 15.00 – 16.00 17.03 Opublikowanie list dzieci zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych na tablicy ogłoszeń w przedszkolu oraz na stronie internetowej www.przedszkolenazaretanki.pl 20 – 22.03 Pisemne potwierdzenie woli zapisu kandydata zakwalifikowanego w przedszkolu. 30.03 Ogłoszenie wyników rekrutacji na tablicy ogłoszeń w przedszkolu oraz na stronie internetowej www.przedszkolenazaretanki.pl

Nasza kadra

P. Dagmara Rutowicz

Nauczyciel (4 – latki)

p. Beata Włoga

Logopeda

p. Dorotka Jura

Woźna oddziałowa

P. Agnieszka Foester Jura

Pomoc wychowawcy (3 – latki)

Opinie o placówce