Niepubliczne Przedszkole Bajkowy Dworek
Kontakt i lokalizacja
Informacje na temat placówki
W Bajkowym Dworku zawsze pamiętamy o tym, że nauką dla dziecka nie jest wyłącznie siedzenie w ławce i słuchanie nauczyciela – maluchy uczą się przez wszystko, co robią.
Dbamy o to, żeby każdy z naszych podopiecznych w pełni rozwinął swoje skrzydła – dajemy im przestrzeń do samodzielnej aktywności, dzięki której mogą pracować nad tak ważnym w nowoczesnym świecie poczuciem własnej wartości.
Nasza filozofia
Najważniejsze jest dla nas dokładne wsłuchanie się w każdego z podopiecznych, zrozumienie jego potrzeb i wspieranie go w pojawiających się wyzwaniach i trudnościach. Pracując w duchu Pozytywnej Dyscypliny, cenimy sobie dialog z dziećmi, pozwalający na zrozumienie ich emocji i zachowań.
W naszym przedszkolu wykorzystujemy elementy wielu metod edukacyjnych, takich jak:
- metoda Marii Montessori,
- metoda Froebla,
- aktywne słuchanie muzyki Batii Strauss.
Placówka
Nasza placówka posiada duży ogród w pełni przystosowany do potrzeb najmłodszych. Poza pełnym atrakcji placem zabaw można tam znaleźć także ogródek z kwiatami i warzywami i wiele drzew, w których cieniu maluchy mogą odpoczywać i bawić się w słoneczne dni.
Poza klasycznymi zajęciami przewidzianymi dla dzieci w wieku przedszkolnym, proponujemy Wam bogatą ofertę zajęć dodatkowych dla waszych pociech:
- język angielski z native speakerem – odbywający się raz w tygodniu; przeprowadzany w taki sposób, żeby maluchy mogły oswajać się z językiem podczas zabawy;
- sensoplastykę – zajęcia mające na celu stymulację rozwoju zmysłowego dzieci, uwolnienie ich ekspresji twórczej i wspieranie aparatu mowy;
- „Kuchcikowo” – na których maluchy są motywowane do samodzielności przy okazji poznawania różnorodnych smaków;
- gimnastykę – wspierającą ogólną sprawność ruchową i koordynację ciała;
- taniec towarzyski – prowadzony przez Macieja Barana, założyciela szkoły tańca „Talent Dance”;
- terapię ręki – usprawniającą motorykę małą, zwiększającą zdolności manipulacyjne dłoni i poprawiającą koordynację wzrokowo-ruchową dzieci.
Nasza kadra
Bajkowego Dworku nie byłoby bez jego wspaniałej, pełnej pasji do pracy kadry. Mówią o sobie tak:
- Sylwia Półtorak
„Jestem absolwentką Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie. Ukończyłam Pedagogikę Specjalną o specjalności oligofrenopedagogika i Wczesne Wspomaganie Rozwoju oraz studia z pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Swoje doświadczenie z dziećmi zdobywałam jako animator przyjęć urodzinowych, na wolontariatach w domu dziecka i przedszkolach specjalnych oraz jako wychowawca kolonijny, pracowałam też jako niania. Ukończyłam wiele szkoleń i kursów doszkalających m.in. LogoRytmIKa dla Najnajów, I stopień kursu Sensoplastyki oraz studia podyplomowe z Logopedii”.
- Maria Wojtanek
„Jestem osobą pogodną, przyjacielską, miłą i odpowiedzialną. Mam bogatą wyobraźnię co pomaga mi w pracy z dziećmi oraz w wykorzystaniu moich pomysłów do zabaw a także zajęć z nimi. Ukończyłam studia pedagogiczne o specjalności wychowanie przedszkolne i nauczanie wczesnoszkolne na Ignatianum. Moim celem jest sprawienie by moi podopieczni czuli się bezpieczni i kochani również poza ich rodzinnym środowiskiem. Uważam, że pracując z dziećmi powinno się ich traktować jak młodych dorosłych, którzy również posiadają własne zdanie i powinno się ich wysłuchać. Ważna jest dla mnie współpraca z nimi oraz wzajemny szacunek”.
- Angelika Rozwadowska
„Jestem absolwentką Akademii Ignatianum w Krakowie, na kierunku Pedagogika specjalność: Nauczanie przedszkolne z edukacja wczesnoszkolną. Swoje doświadczenie w pracy z dziećmi czerpię nieprzerwanie od 2016 roku, poza pracą w przedszkolu, cenną wiedzę i umiejętności zdobywałam również jako opiekunka dziecięca, wychowawca kolonijny, prowadziłam również zajęcia ruchowe z elementami taekwon-do w „Krakowskim Centrum Taekwon-do”, jako instruktor „Małych Smoków”. Jednak całym sercem pokochałam pracę w przedszkolu.
Jestem trenerem I stopnia zajęć Sensoplastyka®.
Uważam, że praca z dzieckiem powinna opierać się na współpracy i szacunku, nauczyciel nigdy nie powinien zapominać, że każdego dnia ma przede wszystkim wspierać dziecko w jego samodzielności i naturalnej chęci odkrywania świata..
Dzięki bogatemu wachlarzowi zainteresowań mogę tworzyć ciekawe i inspirujące zajęcia dla dzieci”.
Galeria zdjęć (4)
Udogodnienia w placówce
Przykładowy plan dnia
Schodzenie się dzieci, zajęcia opiekuńcze
Inicjowanie rozmów z dziećmi na bliskie im tematy. Zabawy samodzielne - tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój, zabawę w poczuciu bezpieczeństwa. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz praca z dzieckiem zdolnym. Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia poranne.
Czynności higieniczne przed śniadaniem.
Propagowanie poprawnych nawyków higienicznych.
Schodzenie się dzieci, zajęcia opiekuńcze
Inicjowanie rozmów z dziećmi na bliskie im tematy. Zabawy samodzielne - tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój, zabawę w poczuciu bezpieczeństwa. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz praca z dzieckiem zdolnym. Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia poranne.
Czynności higieniczne przed śniadaniem.
Propagowanie poprawnych nawyków higienicznych.
Śniadanie
Przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku, ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami.
Zajęcia edukacyjne organizowane przez nauczyciela według programu.
Wyzwalanie aktywności dzieci w różnych strefach rozwoju. Zajęcia indywidualne; pomoc psychologiczno-pedagogiczna.
Gry i zabawy w ogrodzie przedszkolnym. Wycieczki, spacery.
Zabawy ruchowe organizowane w sali w przypadku złych warunków atmosferycznych - inspirowane przez nauczyciela.
Czynności higieniczne poprzedzające obiad
Obiad.
Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami. Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie. Po posiłku czynności higieniczne, w tym mycie zębów i samoobsługowe w łazience.
Poobiedni odpoczynek, relaksacja, czytanie bajek.
Popołudniowe zajęcia dydaktyczne realizowane wg. programu (sala lub ogród przedszkolny)
Czynności higieniczne poprzedzające posiłek
Podwieczorek - kultura spożywania posiłków.
Zabawy zorganizowane lub dowolne
Tematyczne, konstrukcyjne, plastyczne, zabawy wynikające z zainteresowań dzieci. Ćwiczenia utrwalające nabyte umiejętności. Zabawy i gry w ogrodzie przedszkolnym
Zajęcia dodatkowe
Język Angielski
2 x w tygodniu prowadzone przez lektora (pani Edyta)n1 x w tygodniu prowadzone przez Native Speakera
Sensoplastyka
Co 2 tygodnie - 30 zł/msc
Kuchcikowo
30 zł/msc
Język Angielski
2 x w tygodniu prowadzone przez lektora (pani Edyta)n1 x w tygodniu prowadzone przez Native Speakera
Sensoplastyka
Co 2 tygodnie - 30 zł/msc
Kuchcikowo
30 zł/msc
Gimnastyka
120zł/semestr
Taniec Towarzyski
130 zł/semestr
Terapia Ręki
Są to zajęcia usprawniające małą motorykę, poprawę koordynacji wzrokowo- ruchowej oraz zwiększenie zdolności manipulacyjnych dłoni. Warto zaznaczyć, iż terapia ręki może stanowić element terapii SI.
Logorytmika
Zajęcia wspierające rozwój mowy
Religia
Rekrutacja
Nasza kadra
Sylwia Półtorak
Wychowawca
Angelika Rozwadowska
Wychowawca
Maria Wojtanek
Wychowawca
Sylwia Półtorak
Wychowawca
Angelika Rozwadowska
Wychowawca
Maria Wojtanek
Wychowawca
Opinie o placówce
Ładowanie mapy...